28 Eylül 2013 Cumartesi

ESKİŞEHİR'İN ORTASINDA GİZLENEN BİR ANTİK ŞEHİR

ESKİŞEHİR'İN ORTASINDA GİZLENEN BİR ANTİK ŞEHİR



Sayın Murat Bardakçı,

Programınızı fırsat buldukça izliyorum. Özellikle Osmanlı tarihini konu ediniyorsunuz.
Osmanlı mezar taşlarının yurt dışına kaçırıldığı bilgisine  siz kısaca değinince, Eskişehir'deki yasadışı talanı sizlere iletme gereği duydum.
Osmanlı öncesi Anadolu tarihi de çok önemlidir. Tarihe merak saran biri olduğum için Eskişehir'in tarihini araştırdım ve 2600 yıllık bir antik şehri ortaya çıkardım.
Araştırdığımda devlet büyüklerimizin bu tarihi gizlediği, antik şehrin üzerine havuzlu lüks villalar yapıldığını tespit ettim. Bu villaların ortasında 2600 yıllık Frigya höyüğü var ve arazi sahipleri olan patronlarımca (Ilgaz aş ortakları) talan edildiğine, çok sayıda antika çıkarılıp Yunanistan'a kaçırıldığına şahit oldum.
Birinci dereceden korunması gereken bu antik sit üzerine 77 kaçak villa yapılmış ve sahte ruhsatlar düzenlenmişti.
İncelemeniz için size üç belge gönderiyorum:

1. Antik şehrin üzerinde yapılmış havuzlu kaçak villaların uydudan çekilmiş fotoğrafı ve  şimdi Emniyet Genel Müdürü olan Mehmet Kılıçlar'ın, bu villaların bulunduğu arazinin sit alanı olduğunu gösterir imzalı belgesi.


2. Kültür Bakanlığı'na ihbarımdan sonra şahsıma gönderilen bir yazı.


3. Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Müdürlüğü'nün şahsıma gönderdiği ve yalan söylediği yazı.


Sözünü ettiğim bu olayı gündeme taşımanızı devletim adına istirham ederim.
Çünkü sit alanları halkımızın ortak malıdır.
Saygılarımla. 29/09/2013

Kenan Akkuş